Γλωσσάρι Υλικών

Μπάμιες

Το παρεξηγημένο αυτό καλοκαιρινό κυρίως λαχανικό που είτε το λατρεύεις, είτε το μισείς, είναι εδώ και 3.500 χρόνια μια αποθήκη θρεπτικών ουσιών. Είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών K, C, B (Β1, Β2, Β6) και A, μαγνησίου, φολικού οξέως και φυτικών ινών. Περιέχουν μικρές ποσότητες μετάλλων, όπως σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο και χαλκό. Οι μπάμιες έχουν αντιοξειδωτική δράση, βελτιώνουν την υγεία της όρασης, προωθούν την υγεία των οστών, προστατεύουν την υγεία του δέρματος, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, στον περιορισμό της ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων και στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα. Οι μπάμιες καταλώνονται φρέσκιες ή κατεψυγμένες. Μαγειρεύονται λαδερές, κοκκινιστές, γιαχνί και στιφάδο στην κατσαρόλα, αλλά και ογκρατέν στο φούρνο. Συνδυάζονται υπέροχα με το μαϊντανό, το δυόσμο, το μπαχάρι, τον κιμά, το ρύζι  και τις γαρίδες. Συνοδεύουν το κοτόπουλο, το χοιρινό κρέας, το αρνί και ψάρια όπως το ροφό και την τσιπούρα.

 

Σχετικές Συνταγές