Γλωσσάρι Υλικών

Πλιγούρι

Tο πλιγούρι είναι δημητριακό και όχι ζυμαρικό. Αποτελεί τροφή υψηλής βιολογικής αξίας, που γίνεται από πολλά διαφορετικά είδη σιταριού, κυρίως όμως από το σκληρό σιτάρι. Αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμινών Ε, του συμπλέγματος B, φυτικών ινών και υδαταθράκων, αλλά έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Είναι πλούσιο σε μέταλλα όπως το φώσφορο, το κάλιο, τον ψευδάργυρο και το μαγνήσιο. Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, δίνει ενέργεια,  ενισχύει το μυϊκό σύστημα, βοηθά στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης και βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου. Το πλιγούρι καταναλώνεται ωμό ή μαγειρεμένο. Χρησιμοποιείται τόσο σε αλμυρές, όσο και σε γλυκές παρασκευές. Γίνεται σαλάτα, σούπα, γέμιση στους ντολμάδες, στις πίτες, στους κεφτέδες, και στα γεμιστά, ενώ συνδυάζεται υπέροχα με τα θαλασσινά, τα σαλιγκάρια, το κοτόπουλο, τα λαχανικά και το κρέας.

Σχετικές Συνταγές