Γλωσσάρι Υλικών

Αρακάς

Ο αρακάς ή αλλιώς μπιζέλι ανήκει στην κατηγορία των αμυλούχων λαχανικών, αφού περιέχει λιγότερες πρωτεΐνες σε σχέση με τα όσπρια και περισσότερους υδατάνθρακες από τα λαχανικά. Είναι γευστικός και θρεπτικός, καθώς αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμινών Κ, A, C και του συμπλέγματος Β, πρωτεϊνών, υδατανθράκων και φυτικών ινών, ενώ ταυτόχρονα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος. Είναι πλούσιος σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως το σίδηρο, το φώσφορο, το κάλιο, τον ψευδάργυρο, το μαγγάνιο και το μαγνήσιο. Ενισχύει το ανοσοποιητικό, δίνει ενέργεια, έχει  αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση, αντιγηραντικές ιδιότητες, προφυλάσσει από το καρκίνο του στομάχου και ασθένειες της καρδιάς και βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου. Ο αρακάς καταναλώνεται φρέσκος ή κατεψυγμένος. Γίνεται λαδερό, κοκκινιστός ή λεμονάτος, σαλάτα, πουρές και σούπα. Συμπληρώνει έξοχα ριζότα, ζυμαρικά, πίτες, τάρτες, ομελέτες, ενώ συνδυάζεται υπέροχα με τα ψάρια, τα θαλασσινά, το κοτόπουλο, τα ψητά κρέατα, αλλά και τα μαγειρευτά κρέατα της κατσαρόλας.

Σχετικές Συνταγές