News

Γλυκοπατάτα: Μία άγνωστη γευστική λιχουδιά!

27/5/2016
Γλυκοπατάτα: Μία άγνωστη γευστική λιχουδιά!

Η αλήθεια είναι ότι η γλυκοπατάτα δεν είναι το πιο δημοφιλές λαχανικό στο ελληνικό κοινό. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς, πώς ένα τόσο λιτοδίαιτο φυτό, δίνει τόσες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, με τη θρεπτική της αξία να την κατατάσσει σ’ ένα από τα πιο πολύτιμα τρόφιμα. Είναι σίγουρο ότι μόλις μάθετε πόσα σας προσφέρει, δε θα λείψει ποτέ ξανά από τη διατροφή σας.

 

Η καταγωγή της είναι από τη Νότια Αμερική, ενώ σήμερα η μεγαλύτερη παραγωγή γλυκοπατάτας στον κόσμο, γίνεται στην Κίνα. Στη χώρα μας καλλιεργείται στην Πελοπόννησο και σε κάποια ακριτικά νησιά.  

 

Η γεύση και η υφή της θυμίζουν έντονα κάστανο. Μαγειρεύεται πολύ εύκολα και με άπειρους τρόπους. Τρώγεται βραστή, ψητή στο φούρνο, ακόμα και στο τζάκι, ενώ μπορεί να γίνει και πουρές. Μπορούμε, επίσης, να την τηγανίσουμε ενώ «σηκώνει» μπαχαρικά και αρωματικά βότανα, για ακόμα μεγαλύτερη νοστιμιά. Συνδυάζεται πολύ καλά με κανονικές πατάτες, παντζάρια, καρότα και σελινόριζες.

 

Ένα ακόμα «μυστικό» είναι ότι η κρύα, ψητή γλυκοπατάτα κομμένη σε φέτες με μέλι ή σκέτη είναι ένα εξαιρετικό τρόφιμο για πρωινό, ή για ενέργεια πριν το γυμναστήριο, χωρίς να βαραίνει καθόλου το στομάχι, αφού είναι αρκετά εύπεπτη.

 

Εκτός, όμως, από τις γευστικές της αρετές έχει και πολύ μεγάλη θρεπτική αξία. Συγκεκριμένα, όσοι έχουν διαβήτη, βρήκαν το γλυκό τους, καθώς η γλυκοπατάτα είναι ιδανική για διαβητικούς, αφού σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και βελτιώνει την απόκριση του οργανισμού στην ινσουλίνη!

 

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, η γλυκοπατάτα, σε αντίθεση με άλλους υδατάνθρακες, περιορίζει την πείνα και λόγω της βιταμίνης D που περιέχει, ανεβάζει τη διάθεση και κρατάει τα οστά και τα δόντια γερά.

 

Επιπλέον, η γλυκοπατάτα έχει ανοσοποιητικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, καθώς μία γλυκοπατάτα περιέχει σχεδόν το μισό της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σε βιταμίνη C για τον οργανισμό. Οι βιταμίνες Α και Ε λειτουργούν προστατευτικά και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προωθώντας τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ασθένειες.

 

Tip: Βγάλτε πάντα τη γλυκοπατάτα από την σακούλα και αποθηκεύστέ την σε σκοτεινό αεριζόμενο μέρος. Όσο πιο πολύ «πορτοκαλίζε»ι, τόση περισσότερη Βιταμίνη Α περιέχει.

 


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...