News

Ταχίνι - το πιο «πλούσιο» δώρο στη διατροφή μας!

4/4/2016
Ταχίνι - το πιο «πλούσιο» δώρο στη διατροφή μας!

Ένα από τα τρόφιμα που έρχεται στην επικαιρότητα σε κάθε περίοδο νηστείας είναι το ταχίνι. Ωστόσο, το ταχίνι θα πρέπει να αποτελεί κομμάτι της καθημερινής διατροφής όλων, ως μέρος του πρωινού, των σνακ ή ακόμα και των κυρίως γευμάτων, στην προσπάθεια για μια πιο υγιεινή διατροφή. Ο λόγος βρίσκεται στις ιδιότητες αυτής της σούπερ τροφής, καθώς η κατανάλωσή της αποδεδειγμένα μπορεί να συμβάλλει στην καλή υγεία του οργανισμού μας.

Από τί αποτελείται το ταχίνι;

Το ταχίνι, στην κλασική του μορφή, αποτελείται από 100% αλεσμένο σουσάμι (ολικής αλέσεως) που ψήνεται, είτε αποφλοιωμένο είτε με το φλοιό του και κατόπιν αλέθεται. Φυσικά, υπάρχουν και διάφορα άλλα προϊόντα ταχινιού που περιέχουν επιπλέον συστατικά για να ικανοποιούν διαφορετικές γευστικές προτιμήσεις, όπως ταχίνι με μέλι, με κακάο, με πορτοκάλι κοκ.

Το ταχίνι είναι μια απίστευτα ευεργετική τροφή, καθώς περιέχει πλήθος θρεπτικών στοιχείων και βιταμινών. Περιλαμβάνει ουσίες με σημαντική αντιοξειδωτική δράση, βιταμίνες, έναν μοναδικό συνδυασμό πρωτεϊνών καθώς και φυσικά μέταλλα, όπως ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Πολύ σπάνια συναντάμε μία και μόνο τροφή να καταφέρνει να συνδυάζει όλα αυτά τα συστατικά, που είναι αναγκαία για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού και για το λόγο αυτό, θα μπορούσε να θεωρηθεί υπέρ-τροφή (superfood).

Τα οφέλη του ταχινιού:

Τα οφέλη του ταχινιού είναι αμέτρητα με τα σημαντικότερα να είναι τα παρακάτω:

Συμβάλλει στην προστασία του οργανισμού μας από τους οξειδωτικούς παράγοντες, που ευθύνονται για μια σειρά από προβλήματα υγείας, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης και διάφορες μορφές καρκίνου.

Καταπολεμά τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, που σχετίζονται με τη γήρανση των κυττάρων του οργανισμού.

Εμποδίζει λόγω των συστατικών του την οξείδωση των λιπαρών οξέων στον οργανισμό, που αποτελεί το πρώτο στάδιο και έναν σημαντικό αιτιολογικό μηχανισμό για τη δημιουργία αθηροσκλήρωσης.

Μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στον οργανισμό.

Συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Είναι ιδανικό για διαβητικούς, καθώς έχει σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Πως το γευόμαστε:

Ο πιο απλός και ταυτόχρονα νόστιμος τρόπος να απολαύσουμε το ταχίνι είναι αλειμμένο πάνω σε φέτες ψωμί. Εάν μάλιστα φρυγανίσουμε ελαφρά το ψωμί και προσθέσουμε λίγο μέλι πάνω από το ταχίνι, η γεύση του απογειώνεται.

Επίσης, με ταχίνι φτιάχνουμε ταχινόσουπα, πολύ ωραίες πίτες, νόστιμα κέικ και κουλουράκια. Παράλληλα, χρησιμοποιείται σε σαλάτες, σε λαχανικά, σε σάλτσες, σε dressings και σε πικάντικα ντιπ, ενώ ταιριάζει πολύ με τα όσπρια και μπορεί να αντικαταστήσει τη ζάχαρη στον καφέ και τα ροφήματα.

#Tip | Πριν Χρησιμοποιήσετε το ταχίνι, καλό είναι να το ανακατέψετε, γιατί το σησαμέλαιο συγκεντρώνεται στην κορυφή.


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...