News

H «χρυσή» κινόα - η υπερτρoφή που όλοι συζητάνε

18/3/2016
H «χρυσή» κινόα - η υπερτρoφή που όλοι συζητάνε

Ας συστηθούμε λοιπόν με την υπερτραφή που όλοι συζητάνε.

Τα Ηνωμένα Έθνη την έχουν κατατάξει στις «χρυσές τροφές», ενώ ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) την έχει αναγνωρίσει ως τρόφιμο με υψηλή θρεπτική αξία. Αν δεν έχετε καταλάβει ακόμα για ποια τροφή μιλάμε, είναι ίσως γιατί τον τελευταίο καιρό δεν έχετε επισκεφθεί κάποιο μοντέρνο εστιατόριο ή δεν έτυχε να πέσει στην αντίληψή σας κάποιο άρθρο σχετικό με τον ισορροπημένο τρόπο διατροφής.

Για να να μη σας κρατάμε άλλο σε αγωνία…

Ο λόγος γίνεται για την κινόα, την ιδιαίτερα δημοφιλή υπετροφή που εμφανίζεται όλο και περισσότερο σε αρκετά προγράμματα διατροφής, λόγω των πολλών ευεργετικών ιδιοτήτων που έχει για την υγεία. Η κινόα έχει τη μορφή θάμνου, ανήκει στα αγγειόσπερμα και συγγενεύει με το σπανάκι και το παντζάρι. Οι σπόροι της έχουν μαλακή και αφράτη υφή και μοιάζουν με αυτούς των ξηρών ξαρπών.

Η τάση για υγιεινή διατροφή που στρέφει τους καταναλωτές όλο και περισσότερο σε «φυσικά» προιόντα, η μόδα, η ασυνήθιστη όψη του εξωτικού κόκκου με την ελκυστική διαφάνεια και η απαλή -σχεδόν ουδέτερη- γεύση κάνουν την κινόα ιδανική αφορμή για να αναπτύξει ο καθένας τη δημιουργικότητά του και τις ικανότητές του ως σεφ.  

Εκτός από την πλούσια περιεκτικότητα της κινόα σε πρωτεΐνες, έχει και πολλά ακόμα οφέλη, πράγμα που την κατατάσσει επάξια στη λίστα με τις υπετροφές! H Κινόα δεν περιέχει γλουτένη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς δεύτερη σκέψη από άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη, χωρίς να στερηθούν τα πολύτιμα στοιχεία που προσδίδουν τα σιτηρά στον οργανισμό. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η κινόα αποτελεί βασική διατροφή των αθλητών, των αστροναυτών και των χορτοφάγων. Παράλληλα, βοηθά στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2, είναι ευκολοχώνευτη και δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά.

Όταν αγοράζετε κινόα, το πιθανότερο είναι να τη βρείτε καθαρισμένη. Παρόλ’ αυτά, θα πρέπει να την πλύνετε ακόμα μία φορά πριν τη μαγειρέψετε και να τη σουρώσετε καλά, για να είστε σίγουροι πως έχουν απομακρυνθεί οποιαδήποτε υπολείμματα υλικών που προστατεύουν τους σπόρους.

Βάλτε ένα φλιτζάνι πλυμένη κινόα σε δύο φλιτζάνια νερό ή ζωμό, αφήστε τη να πάρει βράση και να σιγοβράσει για 10 έως 15 λεπτά, μέχρι οι σπόροι να γίνουν διάφανοι και να δημιουργηθεί ένας γευστικός χυλός που μπορεί να προστεθεί σε σούπες και μαγειρευτά. Μόλις βράσει και φουσκώσει -περίπου σαν το πλιγούρι- μεταμορφώνεται σε ένα διάφανο κόκκο με μια σπιράλ και "σπάει" με μαγικό τρόπο στον ουρανίσκο.

Καλή σας απόλαυση! 


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...