News

Μήλο: Ο καρπός της αιώνιας νεότητας

3/11/2017
Μήλο: Ο καρπός της αιώνιας νεότητας

«Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα», υποστηρίζει μια γνωστή παροιμία και όχι άδικα. Ως ένα από τα πλέον διαδεδομένα και καλλιεργήσιμα φρούτα στο κόσμο, τα μήλα χαρακτηρίζονται ως θαυματουργό φρούτο, καθώς κατατάσσονται πρώτα στην δεκάδα με τα κορυφαία υγειινά τρόφιμα από το έγκριτο περιοδικό «Ιατρικά Νέα του Σήμερα», αφού τεκμηριωμένα και αποδεδειγμένα σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, η κατανάλωσή τους θωρακίζει και προστατεύει τον ανθρώπινο οργανισμό.

Η πλούσια ιστορία και οι μύθοι που συνοδεύουν το μήλοαποτελούν απόδειξη αναγνώρισης της αξίας και της σπουδαιότητάς του. Από τον Αδάμ και την Εύα, τον Πάρη, τα μήλα των Εσπερίδων, την Χιονάτη, αλλά και την Apple, το μήλο συνδέθηκε με διάφορους συμβολισμούς, οι οποίοι το ακολουθούν ακόμη και σήμερα.

Το απόλυτο χειμωνιάτικο φρούτο απαντάται σε πολλές ποικιλίες και χρώματα -παγκοσμίως αναφέρονται τουλάχιστον 7.000 ποικιλίες μήλων, αλλά στην Ελλάδα γνωρίζουμε τουλάχιστον 12, με τα φιρίκια, τα γκόλντεν, τα ντελίσια και τα ξινόμηλα να αποτελούν την βασική κατανάλωση. Βασικά χαρακτηριστικά κάθε ποικιλίας αποτελούν το χρώμα, το άρωμα, ητραγανή ή όχι υφή και φυσικά η γεύση. Ενώ υπάρχουν μήλα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για κατανάλωση, άλλα μόνο για μαγείρεμα και κάποια μόνο για την παραγωγή μηλίτη,αφού η γεύση τους είναι πιο όξινη.

Τα μήλα περιέχουν ένα εξαιρετικά πλούσιο συνδυασμό θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, πολυφαινολικές ενώσεις, αντιοξειδωτικές ουσίες και φυτικές ίνες.Η ύπαρξη αυτών των πολυάριθμων συστατικών, τα αγαγάγει σε ιδιαιτέρως ωφέλιμα για την ανθρώπινη υγεία.

Η κατανάλωση τουλάχιστον ενός μήλου την ημέρα συμβάλει στην καλύτερη πέψη, στη βελτίωση της δυσκοιλιότητας και την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης εως 10% και επιφέρει σημαντικά οφέλη στην υγεία της καρδιάς και την καρδιαγγειακή λειτουργία. Σημαντικές έρευνες ανέδειξαν επίσης ότι, η κατανάλωση μήλων σε καθημερινή βάση συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος, μειώνοντας τα συμπτώματα του άσθματος, προστατεύοντας κατ’ επέκταση από τον καρκίνο του πνεύμονα. Η δράση της πηκτίνης που διαθέτει το μήλο θεωρείται ως μια από τις καλύτερες ασπίδες προστασίας από το διαβήτη, ενώ τελευταίες έρευνες έδειξαν πως αποτελείεξίσου σημαντική ασπίδα για την εμφάνιση της νόσου Alzheimer’s καιΠάρκινσον.

Τα μήλα συμβάλουν και στην ομορφιά με πολλούς τρόπους. Αποτελούν ένα εξαιρετικό φυσικό καθαριστικό για την υγειινή και λεύκανση των δοντιών, ενώ συμβάλουν και στην πρόληψη της ουλίτιδας. Βοηθάνε στη σφριγηλότητα και στη λάμψη του δέρματος, ενώ επιπρόσθετα καθυστερούν και τα σημάδια της γήρανσης. Τέλος, είναι μια ιδανική επιλογή στην προσπάθεια για απώλεια βάρους, καθώς μειώνουν την όρεξη και δεν έχουν πολλές θερμίδες.

Η θρεπτικότητα των μήλων έδωσε τoέναυσμα για την έμπνευση ευφάνταστων τρόπων χρήσης τους στην καθημερινή μαγειρική και ζαχαροπλαστική. Στην πλέον γνωστή μορφή τους, τα μήλα μετατρέπονται σε μαρμελάδες, μηλόπιτες, κέικ, σερβίρονται ψητά και καραμελωμένα συνοδεία ξηρών καρπών, αλλά και ως τάρτες, κομπόστες και στρούντελ. Τα μήλα αποτελούν και βασικό υλικό στη μαγειρική, συνοδεόντας ψητά κρέατα, γεμίζοντας τα με ρύζι και μυρωδικά, αλλά και σε σούπες και σαλάτες.

 

 

 


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...