News

Παντζάρια: Κατακόκκινα και ευεργετικά!

26/4/2017
Παντζάρια: Κατακόκκινα και ευεργετικά!

Κρυμμένα καλά μέσα στη γη, τα παντζάρια διαθέτουν την πιο εντυπωσιακή και γεμάτη "ζωντάνια" ρίζα, με ένα κατακόκκινο χρώμα, που σίγουρα κάνει πιο ενδιαφέροντα τα πιάτα μας.

Πλούσια σε υδατάνθρακες, νιτρικά άλατα, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, φώσφορο, βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, Β2, Β6, Β5 (παντοθενικό οξύ), φυτικές ίνες και φυτοθρεπτικά συστατικά όπως το β-καροτένιο, είναι ικανά να προσφέρουν πολλά και σπάνια οφέλη.

Αρχικά, το κόκκινο χρώμα του βολβού τους οφείλεται σε χρωστικές, οι οποίες ονομάζονται βηταλαΐνες και παρουσιάζουν έντονη αντιοξειδωτική δράση, που βοηθάει σε πολλά επίπεδα με σημαντικότερο την αντιμετώπιση γνωστικών ασθενειών, όπως το Αλτσχάιμερ και τη γεροντική άνοια. Ταυτόχρονα, είναι αρκετά σημαντική τροφή για όσους γυμνάζονται. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση παντζαριών αυξάνουν κατά 16% τις αντοχές και δίνουν περισσότερη ενέργεια στον οργανισμό.

Επιπλέον, το νόστιμο κόκκινο λαχανικό είναι ικανό να μειώσει την χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια, χάρις στο φολικό οξύ που βρίσκεται στις φυτικές ίνες του. Κάτι εξίσου σημαντικό είναι μεγάλη ποσότητα μαγνησίου, απαραίτητη για τη σωστή απορρόφηση του ασβεστίου και τη συντήρηση των οστών.

Έχουμε συνηθίσει να  τρώμε τα παντζάρια βρασμένα με λαδόξυδο, αλλά μπορούμε να τα καταναλώσουμε είτε σε σαλάτες, είτε σε συνδυασμό με άλλα, ακόμα πιο περίεργα υλικά, όπως φρούτα, ξηρούς καρπούς, αλλά και σε σούπα. Οι περισσότεροι τα βράζουμε, αλλά η πραγματική νοστιμιά τους αναδεικνύεται όταν τα βάλουμε στο φούρνο, αφού πρώτα τα πλύνουμε καλά και τα τυλίξουμε χαλαρά με αλουμινόχαρτο. Επίσης, τα παντζάρια ταιριάζουν τέλεια με τηγανιτά ψάρια, όπως ο μπακαλιάρος.

Όλα τα παραπάνω, κάνουν τα παντζάρια απαραίτητα στη διατροφή μας! Κάτι παραπάνω ήξερε η θεά του έρωτα, Αφροδίτη, που σύμφωνα με τη μυθολογία, τα παντζάρια ήταν η αγαπημένη της τροφή και έτρωγε πολλά για να διατηρεί τα κάλλη της!


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...