News

Σπόροι Chia: H μικροσκοπική υπερτροφή

24/11/2016
Σπόροι Chia: H μικροσκοπική υπερτροφή

Αναρωτιέται κανείς πώς ένας τόσο μικροσκοπικός σπόρος, προσφέρει τόσα πολλά οφέλη στον οργανισμό, τόσα που ακόμα και πριν πολλά χρόνια, συμπεριλαμβανόταν στη διατροφή των Αζτέκων και των Μάγια στη Λατινική Αμερική. 

Ο λόγος για τους σπόρους chia, ο οποίοι έχουν χαρακτηριστεί ως το απόλυτο αρχαίο superfood, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν μπει για τα καλά και στη διατροφή των σύγχρονων ανθρώπων. 

Και πως να μην μπουν άλλωστε, όταν αυτοί οι τόσο δα μικροί σπόροι, αποτελούν, εκτός όλων των άλλων, μία από τις καλύτερες πηγές Ω λιπαρών οξέων, καθώς και πρωτεΐνης. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση αυτής της υπερτροφής, καταφέρνει να μειώσει την κακή χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια, ενώ βοηθάει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς και του νευρικού συστήματος.

Το μεγάλο πλεονέκτημα και το χαρακτηριστικό του ανθοφόρου φυτού chia, που ανήκει στην οικογένεια της μέντας, είναι ο ενισχυτικός του ρόλος στην απώλεια βάρους και στη γράμμωση. Με δεδομένο ότι οι σπόροι chia περιέχουν πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες, μπορούν και προκαλούν αίσθημα πληρότητας και κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να μας αφήνει μακρυά από λιχουδιές και τσιμπολογήματα  και ταυτόχρονα, επειδή τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα παραμένουν πιο σταθερά, η όρεξη για γλυκίσματα μειώνεται.

Οι σπόροι chia, που παλαιότερα αποκαλούνταν και ως «η τροφή του τρεξίματος», προσφέρει σε όσους γυμνάζονται, ενέργεια και αντοχή, ενώ τους βοηθάει να κρατήσουν το σώμα τους ενυδατωμένο και το πνεύμα τους σε εγρήγορση. 

Οι τρόποι κατανάλωσης των σπόρων είναι πολλοί, αφού μπορούν να ενταχθούν στη διατροφή μας, ωμοί, ψητοί, αλεσμένοι και αναμεμειγμένοι με νερό. Μπορούμε να τους εντάξουμε σε dressing για σαλάτες, στο αλεύρι για ψωμί, σε μείγμα για cake, σε σούπες, σε όσπρια, ακόμα και σε κρύες σαλάτες ζυμαρικών. Επίσης, θεωρείται δανικό προϊόν για τον εμποτισμό τροφών, όπως οι παιδικές τροφές, τα μπισκότα, το γιαούρτι και οι σάλτσες.

#tips

- Μπορούμε να προσθέσουμε τους σπόρους όπου θέλουμε, χωρίς κανένα άγχος, καθώς η γεύση τους είναι τόσο ήπια, που δεν πρόκειται να αλλάξει τη γεύση του φαγητού. 

-Με δεδομένο ότι δεν οξειδώνονται, οι σπόροι chia μπορούν να αποθηκευτούν σε δροσερό μέρος, για μεγάλο διάστημα χωρίς να παρουσιαστούν αλλοιώσεις.

 


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...