News

Η κολοκύθα έχει και το μπόι και τη χάρη!

7/10/2016
Η κολοκύθα έχει και το μπόι και τη χάρη!

Αν έχετε συνδυάσει την κολοκύθα με ταινίες τρόμου που εκτυλίσσονται κατά τη διάρκεια του Halloween, σίγουρα δεν είστε οι μόνοι. Οι περισσότεροι έχουμε σκεφτεί να αδειάζουμε μια φρέσκια κολοκύθα, να κάνουμε τρύπες και να τοποθετήσουμε μέσα κεριά για να διακοσμήσουμε το χώρο ή να τρομάξουμε φίλους και συγγενείς. Είναι σίγουρο όμως ότι μόλις μάθετε τη θρεπτική της αξία, καθώς και τις γευστικές της δυνατότητες, θα την εντάξετε στην καθημερινή διατροφή σας και δεν θα την ξανά «χαραμίσετε» για διακοσμήσεις και φάρσες!

Μια πρώτη πληροφορία για την φαρέτρα των γενικότερων γνώσεων, είναι ότι προέρχεται από την Αμερικανική ήπειρο και την χρησιμοποιούσαν πολύ οι Ινδιάνοι στην διατροφή τους… μια επιλογή για την οποία δεν τους αδικούμε.

Το βασικό θρεπτικό συστατικό που τοποθετεί την κολοκύθα στην κορυφή της λίστας με τα SuperFoods είναι το υψηλό ποσοστό καροτενοειδών που περιέχει. Τα καροτενοειδή είναι αυτά που δίνουν στην κολοκύθα το φωτεινό πορτοκαλί χρώμα, ενώ βοηθούν στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης, των καρδιαγγειακών νοσημάτων και άλλων λοιμώξεων. Παράλληλα, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο, βιταμίνες C και Α. Κι όλα αυτά, με λίγες μόνο θερμίδες.

Είτε πρόκειται για τη σάρκα, είτε για τους σπόρους της, η κολοκύθα μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη στην υγεία μας. Συγκεκριμένα, χάρη στα πλούσια συστατικά που περιέχει, βοηθά σε γαστρεντερικές διαταραχές, στην υγεία των ματιών, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, στην προώθηση κολλαγόνου και στην προστασία κατά διαφόρων μορφών καρκίνου.

Αν οι Ινδιάνοι τις έκοβαν σε μακριές λωρίδες και τις έψηναν στη φωτιά, εμείς, οι Έλληνες, μπορούμε να βρούμε πολλούς και διαφορετικούς τρόπους για να την εντάξουμε στην διατροφή μας. Είναι από τα λίγα λαχανικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γλυκές και αλμυρές συνταγές. Κυρίως τη χρησιμοποιούμε σε πίτες, αλλά και σε σούπες. Παράλληλα, μπορούμε να την αλευρώσουμε και να την τηγανίσουμε σε ελαιόλαδο, να την βράσουμε και να την περάσουμε από το μύλο του πουρέ, προσθέτοντας λίγη πατάτα, γάλα, φρέσκο βούτυρο και μοσχοκάρυδο, να την σοτάρουμε και να την χρησιμοποιήσουμε σαν συνοδευτικό στις σαλάτες ή και στα λαχανικά μας, να την σιγοψήσουμε στο φούρνο με ζάχαρη, κανέλα και γαρίφαλο ή ακόμα να την κάνουμε γλυκό του κουταλιού.

 #tips:

- Αντέχει έως και 6 μήνες σε σκιερό και δροσερό μέρος, που αερίζεται καλά και δεν έχει υγρασία χάρη στο σκληρό της κέλυφος που την κάνει ιδιαίτερα ανθεκτική .

- Η καλύτερη εποχή για να την καταναλώσουμε, είναι από τον Οκτώβριο μέχρι τα Χριστούγεννα, που οι κολοκύθες είναι στα καλύτερα τους.

- Της ταιριάζουν πολύ μπαχαρικά, όπως μοσχοκάρυδο, κανέλα, πάπρικα και τζίντζερ.


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...