Γλωσσάρι Υλικών

Σπαράγγια

Η ιστορία τους ξεκινά το 3000π.Χ. Λατρεύτηκαν από αρχαίους Αιγύπτιους, τους Έλληνες, και τους Ρωμαίους. Στον 21ο αιώνα, έχουν κατακτήσει τις αγορές και τα νοικοκυριά από τη Βόρεια Αμερική ως την Αυστραλία. Στη χώρα μας καλλιεργούνται κυρίως στη Μακεδονία και τη Θράκη. Aνάλογα με το χρώμα τους, τα σπαράγγια διακρίνονται σε άσπρα, μοβ και πράσινα. Είναι γευστικά, ευέλικτα στον τρόπο μαγειρέματος και ιδαίτερα ωφέλιμα για την υγεία, καθώς περιέχουν βιταμίνες A, C, E, Β6 και K, ριβοφλαβίνη, νιασίνη και φυλλικό οξύ. Είναι πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως το σελήνιο, το σίδηρο και φώσφορο, το κάλιο, τον χαλκό και το μαγγάνιο. Δεν περιέχουν κορεσμένα λιπαρά ή χοληστερόλη και αποτελούν πολύ καλή πηγή φυτικών ινών και φυτικής πρωτεΐνης. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό και τη λίμπιντο, έχουν  αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση, προφυλάσσουν από διάφορα είδη καρκίνου, προστατεύουν από τη γήρανση, αποτελούν φυσικό διουρητικό. Τα σπαράγγια καταναλώνονται βραστά ή στον ατμό, ψητά στη σχάρα ή στο γκριλ, σοτέ και πανέ. Συμπληρώνουν έξοχα ριζότα, ομελέτες, πίτες, πίτσες, ενώ συνδυάζονται υπέροχα με τα αβγά, τις λευκές σάλτσες, το ζαμπόν, το προσούτο, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο και τα ψάρια.

 

Σχετικές Συνταγές