Blog

Συμβουλές για ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο την περίοδο της νηστείας

Νικολέτα Σπανού 16/3/2017
Συμβουλές για ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο την περίοδο της νηστείας

Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι μια περίοδος, που παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από εσωτερική αναζήτηση και περισυλλογή και σε πρακτικό επίπεδο από νηστεία κι αποχή από πολλές κατηγορίες τροφίμων για περίπου 40 ημέρες. Ωστόσο, αυτό δεν είναι κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί, γιατί η νηστεία αυτών των ημερών περιέχει πολλά στοιχεία της Μεσογειακής διατροφής.

Είναι λοιπόν, μία ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε αυτή την περίοδο και να αντιληφθούμε την πραγματική αξία και τα οφέλη των προϊόντων που μπορούμε να καταναλώσουμε, για να έχουμε μία ισορροπημένη διατροφή.

Κάν΄το σαν τους χορτοφάγους

Οι συνταγές για χορτοφάγους τείνουν να είναι πολύ υγιεινές και νόστιμες, με χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης και κορεσμένων λιπαρών. Μπορούμε να επικεντρωθούμε στη δημιουργία νόστιμων σαλατών, αλλά και να διερευνήσουμε πως θα αντικαταστήσουμε τα κρέατα και τα πουλερικά με γευστικά λαχανικά. Σαλάτες με διάφορα εξωτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων λαχανικών, τροπικών φρούτων και ξηρών καρπών, αποτελούν συναρπαστικά γεύματα με πρωτόγνωρες γεύσεις για τον ουρανίσκο μας. Επίσης, μία καλή λύση είναι να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε μία νόστιμη σούπα λαχανικών, προσθέτοντας ακόμα και λουκάνικο σόγιας.

Ψάρια

Τα ψάρια, είναι ένα θεμελιώδες φαγητό κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, κυρίως τις ημέρες που το επιτρέπει και η νηστεία. Τα ψάρια, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και υπάρχουν άπειροι τρόποι για να τα καταναλώσουμε. Αρχικά, μπορούμε να ζητήσουμε τις συμβουλές του ψαρά μας, που σίγουρα θα έχει να μας προτείνει τους κατάλληλους, ανά ψάρι, τρόπους μαγειρέματος. Χτένια και γαρίδες, είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που έχουμε, για να ικανοποιήσουμε τα μάτια μας, αλλά και το στομάχι μας.

Πιάτα ζυμαρικών με νηστίσιμες σάλτσες

Η προετοιμασία και κατανάλωση ζυμαρικών είναι ένας ένας καλός τρόπος να προσφέρουμε στον οργανισμό μας ένα πλούσιο και χορταστικό γεύμα, αποφεύγοντας το κρέας. Το κλειδί για ζυμαρικά είναι η σάλτσα. Μπορούμε να προμηθευτούμε ντομάτες ή πολτό και λαχανικά για να φτιάξουμε τη δική μας σάλτσα για τα μακαρόνια μας. Αν προσθέσουμε συναρπαστικά υλικά, όπως, πατέ ελιάς, άγρια μανιτάρια, κάπαρη, θα απογειώσουμε, σίγουρα, τα νηστίσιμα ζυμαρικά μας.

Με σύμμαχο την κατάψυξη

Μαγειρεύουμε πολλά νηστίσιμα πιάτα και συνοδευτικά, όπως σάλτσες, πριν ξεκινήσει η περίοδος της Σαρακοστής και τα αποθηκεύουμε στην κατάψυξη. Έτσι, θα τα έχουμε έτοιμα και διαθέσιμα, χωρίς να μπαίνουμε στον πειρασμό για έτοιμες, εύκολες λύσεις.

Βόλτα σε κατάστημα υγιεινής διατροφής

Αυτή την περίοδο, μια βόλτα σε ένα κατάστημα με προϊόντα υγιεινής διατροφής θα μας βοηθήσει να προμηθευτούμε προϊόντα, όπως μπάρες πρωτεΐνης και δημητριακών, που θα μας προσφέρουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε , αλλά και χρήσιμα υλικά, όπως ταχίνι και γάλα σόγιας για την περίοδο της αποχής από το κρέας.

Καλή Σαρακοστή!

 


Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα ...